VELKOMMEN TIL MIN VERDEN!



Has someone taken your faith,
it`s real,
the pain you feel..
You trust, you must,
confess..
Is someone getting the best, the best, the best, the best of you?

torsdag 17. desember 2009

la meg synge deg stille sanger..

Hater å ha det sånn jeg har det nå.


Prøver å legge meg, er så sliten. Men i senga er det kun meg. Selv om mannen ligger ti cm unna, er det kun meg. Meg og hjertet mitt som banker, høyt og ukontrollerbart. Susinga i ørene som ikke forsvinner, svimmelheten, hodeverken, kvalmen, svetten i hendene. Meg og tankene mine.


De uvirkelige tankene mine om ting som ikke er. Tankene mine om ting som for andre synes uviktige, tåpelige, forvridde, morbide og uekte. For meg er de ekte. Og uutholdelige.

Det trykker i brystet, jeg får ikke puste. Angsten strekker ut den kalde klamme hånda si og griper min.


Jeg reiser meg fort opp i senga. Må ut! Får ikke puste!!
Prøver å snike meg ut, så stille som ei mus. Vil ikke vekke han. Han får ikke se meg sånn, ikke nå. Han forstår ikke.
Han pleier å legge armen rundt meg å si: "det er ikke farlig jenta mi, jeg passer på deg."


Hva vet han om at det ikke er farlig? For meg er det ekte.


Tror jeg dør. Får ikke puste.


Vil skrike, gråte og være redd i mammas armer, som da jeg var liten.
Hun pleide å kile meg på ryggen og synge for meg. Gode mamman min.


Det er så vondt å puste.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen noen små spor... :)