VELKOMMEN TIL MIN VERDEN!



Has someone taken your faith,
it`s real,
the pain you feel..
You trust, you must,
confess..
Is someone getting the best, the best, the best, the best of you?

onsdag 6. januar 2010

oueppa!

Hjemme alene, Cougar town og Vampire diaries. Grønn te. Genialt.


Skulle igrunn fått lagt ut bildene jeg tok i jula, men får ikke til å laste opp bildene fra mobilen, så får ha det til gode.


I dag føler jeg meg ganske bra, vært hos psyk to dager på rad nå, og fått letta sinnet! I dag var jeg der for å ha et slags formøte til den billedterapigruppa jeg skal være med i. Det blir jo helt fantastisk. Ingenting jeg har mer lyst til enn å sitte i en stor gruppe, male og drodle litt, for så å vise det frem og fortelle hvilke følelser som ligger bak........ OMG! brenn...






NEIDA! Jeg er positiv!!


Det vi kom frem til i dag er at jeg målsetningen min for gruppearbeid skal være relasjonen min til andre mennesker. Hvordan skal jeg forholde meg til andre uten å være redd for deres reaksjoner. Jeg skal ikke legge meg flat lengre for å tilfredsstille andre, jeg skal være meg selv, med egne tanker, følelser og meninger.
Og jeg skal si i mot folk når jeg er uenig, ikke lenger krype for folk for å unngå konflikt, og si ifra når jeg blir behandlet urettferdig.




Haha.. JEG skal si til mennsker hva jeg mener,tenker og føler, UTEN å tenke på å deres følelser og reaksjon. Og om de hater meg etterpå skal jeg lære meg å leve med det.


Jeg liker jo ikke mennesker så er vel bare rett og rimelig om jeg får litt hat tilbake. Er bare redd for å slippe ut for mye, må jo liksom klare å ha høflig begrensning og ikke fortelle alle dumme dumme mennesker der ute at de er irriterende og ikke eier snev av intelligens og at de for min del bare kan gå å legge seg.


Er mest redd for å komme i gruppe med folk som faktisk er FRISKERE enn meg. Fytti, tenk om jeg blir den i gruppa som er sykest på sinnet......
Kan aldri tro det, men det kommer jo uansett til å vippe en av to veier:

1. Jeg er den psykeste, og de andre i "klassen" kommer til å peke på meg og le!

2. Jeg er ikke den psykeste, og kommer til å peke å le av de som er sykere enn meg (inni meg vel og merke. Iallefall inntil jeg har lært hvordan si det jeg tenker og føler om andre).


Dette blir vilt.


Godt jeg kan prøve meg med et begrenset antall mennesker først.





hvor er du hen når du forsvinner

om det bare aldri ble morgen


englefjes ingen vinger


danser bak lukkede øyne


søndag morgen


natten gir meg ikke fred



6 kommentarer:

  1. Lykke te i gruppebehandling. Jeg har vært gjennom det to ganger. (hehe, ikke noe mirakelkur for meg ser det ut som)

    Mye der kan virke UTROLIG tåpelig, men når alt kommer til alt er det faktisk irriterende gjennomtenkt...(billedterapi f.eks...eller, leke med regnbuefarga duk...*grøss*)

    Uansett. Mange hyggelige mennesker...som regel iallefall.

    Løkke te..:)

    SvarSlett
  2. SÅ hyggelig med kommentarer.. :)

    Jeg kan ikke si jeg gleder meg til gruppeterapi.. Har fått tilbud om sosialangstgruppe, tvangsgruppe og panikkangstgruppe før, men har ikke stilt opp fordi jeg har blitt for redd, og har ikke trodd det kom til å være noe for meg...


    Men nå er det vel på tide å face my fears, det kan jo være det hjelper:)
    Nå er jeg kommet til et punkt hvor jeg bare prøver ALT i håp om at noe funker!

    aldri gi opp...

    SvarSlett
  3. Den beste delen med i kveld var da du tok hånden min og leide meg til bilen :-)

    kjenner hele sjela mi har fått et løft i løpet av kvelden :-)

    KLEM <3

    SvarSlett
  4. ååh...snuppa mi! Beste kvelden på lenge<3
    så deilig å være med noen man kan være seg selv med..

    SvarSlett

Legg gjerne igjen noen små spor... :)